מותג Oral-B מבית Procter & Gamble ערך סקר מקיף בקרב כמעט 3,000 אנשים בארצות הברית ובאירופה המערבית, במטרה להבין לעומק את הרגלי צחצוח השיניים והטיפול האישי בפה. תוצאות הסקר מספקות תמונה עדכנית של האתגרים וההרגלים של הצרכנים, והובילו לפיתוח מספר המלצות חשובות שנועדו לשפר את הבריאות האישית לצד הפחתת ההשפעה הסביבתית. מדובר במידע קריטי למי שמעוניין לאמץ שגרת היגיינת פה בריאה וידידותית לסביבה.
צחצחו שיניים פעמיים ביום עם משחת שיניים פלואוריד
לפי המלצות ארגון הבריאות העולמי, יש לצחצח שיניים פעמיים ביום במשך שתי דקות, תוך שימוש במשחת שיניים המכילה פלואוריד. פעולה זו מסייעת לצמצום הצטברות חיידקי פלאק, מניעת עששת, שמירה על חניכיים בריאות והפחתת הצורך בטיפולי שיניים עתידיים. מהסקר עולה כי רבים מהאנשים שמדלגים על צחצוח עושים זאת כתוצאה מעייפות (24%), הירדמות פתאומית (27%) או עצלנות כללית (23%). חיזוק ההרגלים הבסיסיים של צחצוח קבוע חשוב לא רק לבריאות הפה אלא גם לביטחון העצמי ולתחושת רעננות יומית.
חסכו מים: כבו את הברז בזמן הצחצוח
מעבר לבריאות האישית, שגרת הטיפול בפה משפיעה גם על הסביבה. מהסקר עולה כי 24% מהאנשים נוהגים להשאיר את הברז פתוח בזמן צחצוח שיניים. יותר ממחצית מהנשאלים אינם מודעים לכך שבכל דקה של זרימת מים מתבזבזת כמות משמעותית – עד 30 ליטר ביום. כיבוי הברז בזמן הצחצוח אינו רק הרגל סביבתי חיובי, אלא גם צעד פשוט להפחתת צריכת מים וחשמל. שימוש במים קרים בעת הצחצוח יכול לחסוך אנרגיה נוספת ולצמצם את טביעת הרגל הפחמנית הביתית.
נתקו את מטען מברשת השיניים החשמלית
47% מהמשתמשים במברשת שיניים חשמלית העידו שהם נוהגים להשאיר את המטען מחובר לחשמל גם כשהוא לא בשימוש. 31% אף משאירים את המברשת עצמה מחוברת כל הזמן. מיעוט מהצרכנים מבינים שמכשירים מחוברים ממשיכים לצרוך חשמל גם כשהם לא פועלים. ניתוק המטען כאשר אין בו צורך הוא דרך פשוטה לחסוך באנרגיה, להפחית הוצאות חשמל ולתמוך בהתנהלות ירוקה יותר בבית.
מיחזור מוצרי היגיינה אישית: בדקו את הסימון
מוצרים ואריזות רבים בשוק ניתנים למיחזור, אך עדיין 19% מהנשאלים הודו כי הם לעיתים נדירות או לעולם לא ממחזרים מוצרי אמבטיה. הסיבות לכך כוללות חוסר מודעות (30%), חוסר ידע כיצד למחזר (22%) והרגשה שאין מספיק פריטים לשם כך (19%). צרכנות נבונה כוללת גם אחריות סביבתית – בדיקה פשוטה של הסימון על האריזה והפרדת הפסולת יכולה לצמצם משמעותית את כמות האשפה שמגיעה להטמנה.
החזון של Oral-B : חיוכים בריאים, חיים בריאים
מותג Oral-B שואף לשנות את הרגלי היגיינת הפה ברחבי העולם. היעד שלו: לאפשר לשני מיליארד בני אדם לאמץ שגרת טיפול שיניים בריאה עד שנת 2030. החזון מתמקד בשלושה תחומים: חינוך והעלאת מודעות, הנגשת מוצרים ושירותים, וחדשנות
אודות הסקר
הסקר נערך באוקטובר 2020 וכלל 2,905 משתתפים בגילאים שונים מחמש מדינות: ארצות הברית (1,093), צרפת (647), בריטניה (465), גרמניה (353) ואיטליה (347). הנתונים נותחו בהתאמה לדמוגרפיה לפי מדינה, גיל ומין. מדובר במדגם מייצג שמספק תובנות משמעותיות לגבי הרגלי הצחצוח והגישה לבריאות הפה במדינות מפותחות.








